Fox News uses input from New York Times reporter (!) for ‘Clinton Cash’ piece – by Erik Wemple (Washington Post – April 23, 2015)

http://www.foxnews.com/

http://www.washingtonpost.com/

Earlier this week, MSNBC’s Rachel Maddow devoted considerable time to examining the agreements of major media outlets with Peter Schweizer, the author of “Clinton Cash,” a soon-to-be-released book highlighting overlaps between the work of the Clinton Foundation and Hillary Clinton’s tenure as secretary of state.

No surprise, said Maddow, that Fox News would be partnering with such an author, who advised Sarah Palin and assisted the George W. Bush White House with speechwriting. Some surprise, said Maddow, that a news org like the New York Times would strike an exclusive agreement with Schweizer.

Now for an even bigger surprise: Not only did the New York Times work with Schweizer; it also worked directly with Fox News! See the segment below, in which New York Times investigative reporter Jo Becker provides input for the report of Fox News host Bret Baier on a “bombshell rocking the Clinton campaign.”

Said bombshell stems from the Schweizer book and relates to an impossibly complicated set of deals, money flows, companies and big-time influentials — notably Bill Clinton and his wife — involving uranium, Kazakhstan, Russia and the United States.

Fully acknowledging the un-abridgeability of the story, Baier said on Fox News, “These stories don’t fit on bumper stickers. They take some time to explain and unwind, but it does not make them any less explosive. The bottom line here is it comes down to tens of millions of dollars donated to the Clinton Foundation and millions of dollars of speaking fees to former president Bill Clinton from foreign governments and businesses that had business or policy issues that would somehow end up in front of Secretary of State Clinton.”

Becker and Mike McIntire have written an extensive story in the New York Times on the matter: “Cash Flowed to Clinton Foundation as Russians Pressed for Control of Uranium Company.” Boiling down the story is, as Baier said, well nigh impossible. But the timeline published by the New York Times helps flesh things out.

“Uranium investors’ efforts to buy mining assets in Kazakhstan and the United States led to a takeover bid by a Russian state-owned energy company,” reads a capsule summary in the paper. “The investors gave millions to the Clinton Foundation over the same period, while Secretary of State Hillary Rodham Clinton’s office was involved with approving the Russian bid.”

For the rest of this article, click here: http://www.washingtonpost.com/blogs/erik-wemple/wp/2015/04/23/fox-news-uses-input-from-new-york-times-reporter-for-clinton-cash-piece/

Comments are closed.